8 Kasım 2012 Perşembe

sevgili gelecekteki sevgili

ben artık hayatı, orhan veli şiirleri tadında basit ve güzel yaşamak istiyorum. "şimdi ne demek istedi bu" diye düşünmek istemiyorum. "şimdi biz neyiz, seviyo mu" filan diye düşünmek istemiyorum. huzur istiyorum kısacası. bana açık bir şekilde niyetini söylemeni istiyorum. "iki sikişelim kızım sonra ben yoluma bakarım" de amenna. kabul ederim yahut etmem bu benim insiyatifime kalmış bir şey. ama bana "zamana bırakalım, olursa olur" filan deme. çünkü ben daha iyisini bulduğun anda gözden çıkarabileceğin biri olmak istemiyorum. net ol, duygularımı sömürme. olduğu zaman konuşmak kolay. flört ederken adeta şair kesilmek kolay. ama olmadığı zaman susma. neden olmuyor anlat. mantıklı bir sebep söyle. "olmuyo işte, arkadaş kalalım" lafını duymak istemiyorum. neden olmuyor, açıklama yap. sorun ne, anan mı istemiyo, baban mı karışıyo, arkadaşlarının arasına mı çıkaramıyosun, çirkin mi buluyosun, başkasından mı hoşlanıyosun bi aç o "olmuyo işte"yi. ben hayatımda hep net oldum. belkilerim olmadı, olduysa da bir haftayı geçmedi hiç o belkiler. sana nasıl net davranıyorsam, o şekilde karşılık görmek istiyorum. karşına geçip "böyle böyle davranıyorsun demek ki bir sorun var. istemiyorsan bitsin" dediğimde "sen beni yanlış anladın işte demek ki sen istemiyosun" ayağına yatman benim zekama hakarettir. ki bu en kaldıramayacağım şeylerden biri. çok şükür ki normal bir zeka seviyesine sahibim. bazı şeyleri hissedebiliyorum, kendi çapımda anlamlandırabiliyorum. karşımdaki kendisini ifade ettiğinde anlamama gibi bir sorunum olmuyor. ama iletişim kurmayıp sonra "sen yanlış anladın" dersen paralarım seni. müneccim yarraa mı yedim göt lalesi, anlat da anlayalım neymiş sorun!

orhan veli şiiri dedim ya, işte o giderayak şiirindeki gibi, handan hamamdan geçtim. gün ışığındaki hisseme razıyım. saadetinden geçtim, ümidine razıyım. çok bir beklentim yok. çünkü beklentilerimi karşılayacak bir şey yok elimde sahip olduğum. şişkoyum, pek güzel sayılmam, bazı hastalıklarım var birlikte yaşamak zorunda olduğum. her xx kromozomlu canlı kadar ilgi istiyorum, kapris yapıyorum. buna karşılık sen de her xy kromozomlu canlı gibi davranacaksın. seni de anlıyorum. ama ben seni hayatımdaki en önemli insan yerine koyacağım. bundan şüphen olmasın. ailemden, arkadaşlarımdan, hatta bazen kendimden bile öne. buna karşılık senden de aynı şeyi beklemek zannediyorum ki hakkım. zira ben, iflas ettiğinde kredi borçlarını ödeyecek, kanser olduğunda sana bakacak, felç kaldığında altından bokunu temizleyecek kişiyim. bunları senin için yapacağımı söylüyorsam, yapacağıma da emin olabilirsin. ama aynılarını ben de senden beklerim. kullanıldığımı anladığım anda da senin ağzına sıçarım bak bunu da çok net söylüyorum.

kısacası artık ben erkek egosu okşamak istemiyorum. kimsenin götünü kaldırmak istemiyorum. kimsenin peşinden koşmak da istemiyorum. kimse de benim peşimden koşsun istemiyorum. kimseye mecbur değilim çünkü. mecbur olmadığım halde seninle olmayı seçtiğimi, ilk kavgadan, ilk anlaşmazlıktan, ilk zorluktan pes edecek biri olmadığımı da bil. sen net olduğun, yalana dolana kıvırmaya başlamadığın sürece ben senin yanında olurum her zaman. yanında olmadığım zaman yemeğini yedi mi saatini kurdu mu diye endişeleneceğim, öldü mü kaldı mı merak edeceğim birisin. sokaktaki herhangi biri değilsin. dolayısıyla sana herhangi biri gibi de davranmayacağım. bana herhangi biri gibi davranmanı da asla hazmedemeyeceğim. en azından günde bir kere halimi hatrımı sormanı, ilaçlarımı alıp almadığımı merak etmeni, iyi geceler dilemeni beklerim. aranıp sormayı, ilgi görmeyi,doğum günümün hatırlanmasını beklerim. çünkü bunlar sevgi belirtecidir. kuru kuru seviyorum demek değil.

ben çok zorluklar atlattım. nasıl aşıktım nasıl seviyodum ayrılırsam ölürüm diyodum, ayrıldım. ölmedim de. yoluma devam ettim. ve yine sanki hiç aşık olmamış gibi sevecek gücüm var. sen de gidersen hayatımdan, emin ol ölmem. ama gitmeni istemiyorum.

zipirinsan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder